Információk
A föld lakosságának rohamos növekedésével, a civilizáció terjeszkedésével párhuzamosan nő a bioszféra terhelése, egyre elviselhetetlenebb környezeti - társadalmi - gazdasági problémákba ütközünk életünkben. Nem túlzás kijelenteni, hogy globális ökológiai katasztrófa rémképe lebeg fölöttünk.
Már többször szerveztek (ENSZ) olyan környezetvédelmi világkonferenciákat, melyek fő feladata az lett volna, hogy a világ vezetői cselekvési programot dolgozzanak ki a globális problémák megoldására, a fenntartható fejlődésért. Ilyen "földcsúcs" volt az 1992-es riói, a 2002-es johannesburgi, stb. Ezen "földcsúcsok" eredményei összességében lehangolóak. Egyes kormányok rövid távú gazdasági céljai miatt a kompromisszumos megállapodások sokszor csak néhány ország érdekeit tükrözik. Emellett az egyes országok a rájuk nézve gazdaságilag negatív hatású intézkedéseket egyszerűen nem írják alá. Ha reálisan értékeljük az eseményeket, megállapíthatjuk, hogy egyenlőre nincs remény gyors átütő sikerre. Sajnos ma a fogyasztói szemléletre, a korlátlan gazdasági növekedésére épülő társadalmak uralják a világot. Magyarországon is ez a gazdasági-társadalmi rend uralkodik, melyre jellemző a mindent elsöprő profitelvűség, a rövid távú gondolkodás, az érzéketlenség a természetpusztításra, környezetszennyezésre, az erkölcsi értékek inflálódása. Úgy gondolom, nem vagyok egyedül, ha kijelentem, ez az út nem megfelelő, nem tudok azonosulni vele, új útra van szükség.
A helyes utat a természet adta korlátok figyelembe vétele, egy racionális önkorlátozás, a környezettel való harmónia, a fenntarthatóság jellemzi. Ennek alapja az emberek környezettudatos szemlélete, magatartása. Az én olvasatomban az erdei iskola mozgalom fő célja ezen környezettudatos szemlélet kialakítása a társadalomban.
A gyakorlat azt igazolja, hogy az erdész egy hiteles közvetítő lehet a gyerekek felé, természetesen szoros együttműködésben a pedagógusokkal és minden olyan szervezettel, személlyel, akik tenni akarnak az ügyért.